Jak używać reklamy w czasie recesji

infografika design

W czasie trwającej pandemii koronawirusa marketing natrafił na nową, nieznaną sytuację – od 70 lat nie znalazł się w czasie recesji gospodarczej. Ludzie zmuszeni do pozostania w domach wydają się być idealnym potencjalnym klientem dla marketingu internetowego. Czy tak to wygląda w rzeczywistości?

Potencjał na nowych klientów?

Wszyscy starają się zmienić całą strategię marketingową, aby podczas pandemii trafić do nowych odbiorców  w sieci. Wydaje im się, że czas korzystania z internetu i możliwości reklamy online sprowadzą do ich firmy nowych klientów. W czasie niepokoju, kiedy ludzie nie wiedzą co ma nadejść nie są zainteresowani poszukiwaniem nowych produktów czy firm. Taka jest prawda. Pomimo tego, że reklama na pewno trafi do odbiorcy zainteresowanego ofertą marki, to prawdopodobnie nie skorzysta z niej. Niepewność sprawia, że woli zatrzymać środki, bo nie wie: kiedy wróci do pracy, co wydarzy się na rynku, jak długo to potrwa. Nie ma wystarczającego zaufania do firm, których nie zna. Potencjał reklamowy jest marnowany na klientów, którzy nie chcą nabyć produktu w danym momencie.

infografika pomysł design

Czy to znaczy, że powinienem odpuścić tymczasowo reklamę?

Zupełnie nie! Klienci nie mają zaufania do nowych biznesów, ale chcą wiedzieć jak najwięcej od marek, które lubią. Słowa wsparcia nawet od biznesu (którego celem jest sprzedanie mu produktu) może dla niego znaczyć naprawdę wiele. Reklama powinna być skierowana przede wszystkim do stałych klientów, ale także wszelkich dotychczasowych. Warto zaoferować pomoc w cięższych czasach, która może nie sprawi, że kupi coś niezwłocznie, ale z pewnością zostanie przy marce zainteresowanej jego trudnościami. Wystarczająca jest kartka wysłana listem, czy nawet e-mail, aby pokazać swoją dbałość o konsumentów.

A co z marketingiem online?

infografika reklama w sieci

Reklama w czasie recesji powinna ukazywać się także w internecie. Nie można zaniedbywać marketingu online. Jest to najlepszy czas do uaktualnienia szaty graficznej strony, czy rozwinięcia profili w mediach społecznościowych, które zyskują na popularności. Warto również przygotować kampanie reklamowe z nowymi grafikami na czas kiedy sytuacja się uspokoi.

Sytuacja nie sprzyja zdobywaniu nowych klientów, ale jest idealna do budowania relacji z aktualnymi i przygotowywania się do rozpoczęcia z reklamą zarówno online jak i drukowaną, gdy będziemy na to gotowi.

Udało nam się złapać Twoją uwagę? Przeczytaj nasze pozostałe artykuły na blogu.

Nasi partnerzy

Agencja Reklamowa pikador oferuje szeroko pojęte usługi projektowania graficznego, druku oraz doradztwa w zakresie reklamy zewnętrznej. Naszą specjalizacją jest projektowanie grafiki, druk cyfrowy, offsetowy oraz wielkoformatowy. Prowadzimy działania nie tylko na terenie kraju, ale i zagranicą.
Zapraszamy do współpracy.

Adres
ul. Śniadeckich 8
33-300 Nowy Sącz
calc Wycena